T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
1- Sapanca Gölü İçin Alınan Kararlar
Sapanca Gölü’ne gelen uzun yıllar ortalama yıllık toplam akımı yaklaşık 185 hm3 olup gölden Adapazarı’na 67,3 hm3/yıl ve Kocaeli’ne 30 hm3/yıl içme suyu olarak verilmektedir. Ayrıca gölden TÜPRAŞ yaklaşık olarak yılda 3,8 hm3 proses suyu çekmektedir.
Sapanca Gölü 10.03.2025 tarihi itibariyle (su kotu 30.69 m) uzun yıllardaki en düşük seviyesinde olması ve yaz aylarında buharlaşma ile oluşacak su kayıplarının artması sonucu tahsisi bulunan içme sularında sorun yaşanmaması için Haziran ayı göl kotu seviyesinin 31,90-32,20 m aralığında olması değerlendirilmektedir. Bu kapsamda;
a) SASKİ’nin tasarruflu su kullanımını teşvik etmek amacıyla halkı bilgilendirme faaliyetlerinde bulunması
b) SASKİ içme suyu isale hatlarında Kayıp-Kaçak denetiminin arttırılması
c) SASKİ tarafından 2025 yılı içerisinde Bahçe sulaması kapsamında talep edilen aboneliklerin verilmemesi
d) TÜPRAŞ’ın Sapanca gölünden çekmekte olduğu proses suyu alımının alternatif (Deniz suyu, arıtılmış evsel Atıksu vs.) kaynaklardan temin edilmesi yoluna gidilmeli,
e) İçmesuyu kontrollü bir şekilde çekim yapılmalı, su tasarrufuna yönelik vatandaşlar bilgilendirilmeli ve bilinçlendirilmeli, alternatif İçmesuyu kaynağı olarak düşünülen depolama tesisleri ivedilikle yapılmalıdır.
f) Sapanca gölü havzasından Su tahsisi olan kaynak suyu ve Doğal mineralli su kullanan fabrikalarının kaynak noktalarında % 30 oranında can suyu bırakması için SASKİ ve YİKOP yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı tarafından takip edilmesi.
g) Sapanca Gölü’nü besleyen kaynaklar ve derelerden; şişeleme maksatlı mineralli sular ve doğal kaynak sularından SASKİ ve DSİ’nin görüşü bulunmayan su kullanımlarının tespitinin yapılması durumunda cezai yaptırımların ilgili kurumlarca uygulanması.
2- Kemaliye Sulaması İçin Alınan Kararlar
a) Kemaliye Sulama’sında 2025 yılı sulama sezonu için çiftçiler tarafından Sulama Birliği’ne beyanname verme süresi sonunda ortaya çıkan sulama planı alanında kullanılmak üzere; Pamukova Sulama Birliği tarafından Kemaliye Göleti’nin rezervuar aktif hacim su miktarı, sadece sulama sahası içerisinde sulama planlaması yapılacak alan için dekar (da) başına eşit olacak şekilde çiftçi kartlarına yüklenecek su miktarı ilan edilecektir.
b) Kemaliye Göleti Sulama alanı dışına su verilmeyecektir.
c) Gölet rezervuarına ilan edilen süreden sonra yağışlar sonucu gelebilecek akımlar tekrar değerlendirilecek ve ilave su potansiyeli oluşması durumunda Sulama Birliği tarafından ilan edilerek ilk madde de belirtilen şekilde uygulanacaktır.
d) Kemaliye Sulama sahası içerisinde salma (vahşi) sulama yapılmasına izin verilmeyecektir.
e) Belirtilen kararlara uymayarak kaçak olarak su alan ve planlama dışı ekim yapan kişilere Pamukova Sulama Birliği tarafından Sulama Birliği Kanununun 12. Maddesi gereğince yasal işlem dahilinde ceza uygulanacaktır.
3- Çilekli Sulaması İçin Alınan Kararlar
a) Çilekli Sulama’sında 2025 yılı sulama sezonu için çiftçiler tarafından Sulama Birliği’ne beyanname verme süresi sonunda ortaya çıkan sulama planı alanında sulama suyu ihtiyacının göletin aktif hacim su miktarının altında kalması durumunda; Pamukova Sulama Birliği tarafından Sulama Birlikleri Ana Statüsünün ilgili hükümleri doğrultusunda şebeke dışına sulama suyu verilebilecektir.
b) Çilekli Sulama sahası içi ve dışında salma (vahşi) sulama yapılmasına izin verilmeyecektir.
c) Belirtilen kararlara uymayarak kaçak olarak su alan ve planlama dışı ekim yapan kişilere Pamukova Sulama Birliği tarafından Sulama Birliği Kanununun 12. Maddesi gereğince yasal işlem dahilinde ceza uygulanacaktır.